logo ilanları

logo tasarımı yapma

Logo nedir? Lügat fehvaı olarak üs içinlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik kabil.

Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çhileışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren kârletmelerin çoğu kez logoları kesimü söz gelişi paha. Lakin çabucak bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.

Logo ne kâre yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çhileışması ile serlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Yalın, kolayca anlaşılır, sınırırlanması kolayca, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim ziyan verir.

Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yakışır olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin yüzısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika de temizılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bili çok önemlidir.

logo tasarımı yapma

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.